Polskie perfumy, wody perfumowane i wody toaletowe

6 września 2016

Ten katalog sprawił mi nie lada trudność - przygotowałam się do jego opracowania od kilkunastu miesięcy. Wiadomo, że produkcja perfum nie jest domeną Polaków - słyną z niej przede wszystkim Francuzi. Niemniej dość duża grupa rodzimych firm kosmetycznych w swojej ofercie posiada różnego rodzaju zapachy. Niektóre z nich powstają w naszym kraju, inne za granicą, najczęściej w stolicy światowego perfumiarstwa, czyli we francuskim Grasse.

Kilka polskich marek odzieżowych oferuje swoim klientom "własne" perfumy, jednakże trudno mi zweryfikować miejsce ich produkcji; tylko firma Recman podaje na swojej stronie internetowej, że jej perfumy powstają w Polsce.

Temat polskich wyrobów perfumeryjnych jako pierwsza kilka lat temu podjęła popularna blogerka Olfaktoria - to właśnie jej wpisy znajdziecie jako pierwsze, gdy za pośrednictwem wyszukiwarki Google będziecie szukać informacji o polskich perfumach. Niestety jej wpisy są już mocno nieaktualne. Ja również nie zdążyłam przedstawić Wam niektórych zapachów - "Sale 01" Michała Szulca, "MLE" Kasi Tusk, "No. 1" Bohoboco, "Eveline Black" czy "Use Me" duetu Paprocki&Brzozowski nie są już dostępne w sprzedaży.

Miałam także problem z przyjęciem odpowiedniego systemu prezentacji zapachów - jest ich tak dużo, że szczegółowe opisanie wszystkich byłoby niemożliwością, dlatego postanowiłam, że przedstawię Wam po prostu polskie firmy, które w swoim asortymencie mają perfumy, wody perfumowane i wody toaletowe, niezależnie od miejsca ich produkcji.

BOHOBOCO
BOHOBOCO to duet polskich projektantów Michała Gilberta Lach i Kamila Owczarka, którzy swoje doświadczenie zbierali przez lata pracy w branży modowej. Zdobyta wiedza, wrażliwość estetyczna i talent sprawiają, że projekty z ich metką spotykają się z uznaniem szerokiego grona odbiorców.

W 2016 roku projektanci dla swoich klientów przygotowali nową serię perfum o nazwie po prostu BOHOBOCO PERFUME, na którą składa się siedem różnorodnych zapachów ukrytych w przepięknych, minimalistycznych flakonach, różniących się kolorami.
Strona internetowa: https://bohobocoperfume.pl

CARLO BOSSI
Historia firmy Carlo Bossi sięga lat 80. poprzedniego wieku. Firma swoją działalność rozpoczęła od produkcji chemii gospodarczej i kosmetycznej. Od 1996 roku zajmuje się także produkcją wyrobów perfumeryjnych, wykorzystując do ich produkcji komponenty i surowce renomowanych firm europejskich.

Oferta zapachowa Carlo Bossi jest bardzo szeroka. Skierowana jest zarówno do kobiet, jak i do mężczyzn - nie sposób tutaj wymienić wszystkich dostępnych produktów. Zapachy dla pań podzielone są na owocowe, kwiatowe, leśne, szyprowe, orientalne, waniliowe, świeże, a dla panów na leśne, owocowe, szyprowe, fougere, orientalne, kwiatowe, ziołowe i cytrusowe. Wśród nich warto zwrócić uwagę na kolekcje LUXURY WOMEN oraz LUXURY GOLD.

Zapachy Carlo Bossi w sklepie internetowym producenta kosztują od 45 zł do 79,99 zł.
Strona internetowa: http://carlobossi.com.pl

DRAMERS
Dramers to znany producent wyrobów aerozolowych: środków czystości (takich jak odświeżacze powietrza BRAIT) i kosmetyków (m.in. szamponów, lakierów do włosów, pianek czy zmywaczy do paznokci pod marką LOOK EXPERT). Znaczną część oferty firmy stanowią zapachy dla kobiet i mężczyzn pod markami JEAN MARC i MAN PERFECT.

JEAN MARC to wody perfumowane o różnorakich zapachach. Na kolekcję damską składają się produkty o następujących nazwach: "Lady M", "Long Aveneu", "Amelie", "Mohito", "Pretty Lady" i "So...". Serię dla panów stanowią następujące wody: "Copacabana", "Copacabana Blue Wave", "Copacabana Silver", "Copacabana Black" oraz "Vittoriale". W linii MEN PERFECT znaleźć można wody toaletowe "Instinct", "Challenge" i "Essence", które - jak obiecuje producent - pachną długo i intensywnie.

Ceny zapachów Dramers zaczynają się już od niecałych 10 zł. Produkty można znaleźć w wielu sklepach osiedlowych i wielkopowierzchniowych, a także w internetowych serwisach aukcyjnych.
Strona internetowa: http://dramers.com.pl
FM GROUP
Założone w 2004 roku przedsiębiorstwo FM Group funkcjonuje w kilku dziedzinach (w tym jako dostawca usług telekomunikacyjnych), jednak znane jest głównie z produkcji perfum, wód perfumowanych, kosmetyków do ciała oraz kosmetyków kolorowych.

Marka FEDERICO MAHORA to aż 150 zapachów perfum i wód perfumowanych dla kobiet i mężczyzn, a także kosmetyki perfumowane, między innymi balsamy, żele pod prysznic, wody po goleniu, kremy do rąk, pianki do golenia czy... perfumy do włosów. Kolekcje zapachów dla pań podzielone są na kwiatowe, orientalne, drzewne, szyprowe i cytrusowe, a dla panów - na orientalne, drzewne, szyprowe, owocowe, fougere i wodne. Wielość zapachów sprawia, że w ofercie FM Group każdy znajdzie coś dla siebie. Oko cieszą eleganckie, minimalistyczne flakony - dla kobiet jasne, dla mężczyzn czarne.

Ceny zapachów zaczynają się od 42,90 zł w sklepie internetowym producenta.
Strona internetowa: https://pl.fmworld.com
FRIDGE BY YDE
Fridge by Yde to przede wszystkim "ekstremalnie naturalne i świeże kosmetyki", które - jako że nie zawierają alkoholu ani substancji syntetycznych - należy przechowywać w lodówce maksymalnie do 2,5 miesiąca. Każde opakowanie kosmetyku spod marki Fridge By yDe jest ręcznie napełnianie, a krem jest sygnowany datą i podpisem osoby zań odpowiedzialnej.

Fridge by Yde to również - jak piszą twórcy marki - "niszowe perfumy i wody perfumowane, które powstają z najwyższej jakości esencji kwiatowych z najdalszych zakątków świata". W przepięknych maleńkich buteleczkach ukrywają się niecodzienne zapachy, takie jak na przykład mrożony kwiat lotosu na liściach mięty, paprocie w oparach whisky i cedru, jaśmin z pieprzem i mandarynkami, liście pomidora roztarte w palach czy drzewo sandałowe i wanilia z kroplą róży. Już same opisy sprawiają przyjemność, a co dopiero zapachy! W ofercie dostępne są także robione na zamówienie perfumy w pomadzie (do smarowania), w których substancje zapachowe rozprowadzone są w maśle roślinnym, dzięki czemu zapach jest trwalszy.

Perfumy Fridge by yDe dostępne są na bazie wody lub na alkoholu - bazę wybieramy samodzielnie. Ceny wód toaletowych zaczynają się od 170 zł, a perfum - od 390 zł.
Strona internetowa: http://fridge.pl

HRABINA RZEWUSKA
Polska marka z Białegostoku, która zaprasza w podróż do fascynującego świata orientalnych zapachów, oferując ekskluzywne perfumy arabskie w formie olejku lub w formie mgiełki. HRABINA RZEWUSKA proponuje cztery intrygujące zapachy skomponowane z najwyższej jakości surowców: Zekreet, Lusail, Pearl i Katara. Wyjątkowego, niezwykle intensywnego aromatu nadają im takie składniki jak piżmo, ambra, wanilia, paczula czy przyprawy korzenne. W bukiecie wyczuwalne są także m.in. nuty drzewne. Kompozycje zapachowe dostępne w asortymencie marki – ciepłe, odurzające, tajemnicze – powstają we współpracy z europejskimi producentami ekstraktów, którzy od lat specjalizują się w tworzeniu esencji orientalnych z wykorzystaniem dużej ilości surowców naturalnych. Bazą perfum jest olej jojoba, który nie powoduje reakcji alergicznych, nie wpływa na zapach perfum, zachowuje ważność przez długie lata, nie pozostawia tłustej warstwy na skórze, jest odporny na wysokie temperatury. Dzięki niemu zapach perfum długo utrzymuje się na skórze. Te właściwości oleju jojoba sprawiają, że perfumy w formie olejku są o wiele bardziej trwałe niż perfumy na bazie alkoholu. Perfumy arabskie oraz mgiełki orientalne marki HRABINA RZEWUSKA dostępne są w pięknych i eleganckich opakowaniach, które zachwycają swoim designem; w sprzedaży znajdują się również małe oraz praktyczne butelki roll-on. Jeśli chcesz wyróżnić się w tłumie i jeśli lubisz odkrywać nowe zapachy, koniecznie wypróbuj perfumy orientalne od rodzimej marki HRABINA RZEWUSKA!
Strona internetowa: https://www.hrrz.pl/pl

INDIA COSMETICS
India Cosmetics to marka naturalnych kosmetyków, których receptury oparte są na bazie oleju konopnego, znanego z właściwości nawilżających i regenerujących. Poza kosmetyki w ofercie marki można znaleźć także… perfumy z nuta konopi dla kobiet i wodę toaletową dla mężczyzn.

Podstawą perfum INDIA dla pań są aromatyczne esencje z paczuli i intensywnego piżma. Można w nich wyczuć także świeżą trawę, brzoskwinię, piwonię, różę czy kadzidło.

Woda toaletowa INDIA dla mężczyzn wyróżnia się nutami drzewnymi i intensywnym leśnym zapachem z dominującą nutą konopi. Można w niej wyczuć również korzeń imbiru, kminek, drewno cedrowe, arcydzięgiel, kadzidło, paczulę czy zioła.

W internetowym sklepie marki perfumy damskie kosztują 99 zł, a męska woda toaletowa - 139 zł.
Strona internetowa: http://www.indiacosmetics.pl
INGLOT
Firma Inglot to jeden z najbardziej znanych rodzimych producentów kosmetyków kolorowych. Kosmetyki Inglot kupić można w ponad 600 salonach w 75 krajach na 6 kontynentach - a liczby te ciągle rosną. Mało kto wie - poza wiernymi fankami marki - że w ofercie Inglota znaleźć można również perfumy.

Zapachy Inglot to kwiatowo-owocowe perfumy w kremie. Nie zawierają one alkoholu, nie posiadają składników pochodzenia zwierzęcego, nie brudzą i - jak zapewnia producent - nie pozostawiają tłustych plam na skórze oraz nie powodują przebarwień. PURPLE MUSK to połączenie bergamotki, bluszczu i szałwii z kosaćcem, jaśminem i różą oraz akordami cynamonu, piżma i tonkowca wonnego. GREEN FRUIT to świeży bukiet akordów mleczka kokosowego, śliwki i kwiatu lotosu zestawionych z nutą lilii, heliotropu i orchidei oraz mieszaniną cedru, bursztynu i wanilii. MANDARIN CRUSH to orzeźwiające połączenie akordów klementynki, pomelo i jabłka z nutą magnolii, kwiatu brzoskwini, jaśminu oraz kompozycją piżma, blonde woods, piżma ambrowego w nucie bazowej. BRIGHT AMBER to słodka kompozycja cytrusów, bergamotki i mandarynki połączona z nutą frezji, jaśminu i kwiatu wanilii oraz akordami drzewnym, bursztynu i cynamonu. Z kolei GOLDEN WOOD to delikatne zestawienie nuty moreli, pomarańczy i słodkich jagód z nutą kwiatów pomarańczy, osmanthusa i piwonii oraz nuty drzewnej tonkowca wonnego i miodu.

Perfumy te dostępne są w systemie Freedom System, czyli w kasetkach wielokrotnego użytku (po zużyciu produktu wystarczy jedynie wymienić wkład). Wszystkie produkty z serii Freedom System można nabyć oddzielnie lub z magnetyczną kasetką. Pojedyncza płytka perfum kosztuje 24 zł.
W ofercie firmy znajduje się również autorska woda perfumowana światowej klasy top modelki Anji Rubik. Zapach ORIGINAL BY ANJA RUBIK jest mocny i jednocześnie delikatny. Ukryte w nim akcenty żywiczne i drzewne pozostają w harmonii z aromatem białych lilii, a nuty zielonej herbaty oraz różowego pieprzu dodają świeżości. Z jednej strony esencja zapachu długo pozostaje na skórze, z drugiej jest jak nastrój – subtelnie zmienia się wraz z mijającym dniem.

Woda sygnowana nazwiskiem Anji Rubik kosztuje 198 zł.
Strona internetowa: https://inglot.pl

JFENZI
Flagowym produktem firmy JFenzi Perfume Professional są różnorodne wody perfumowane dla kobiet i mężczyzn w kilkudziesięciu zapachach.

Ofertę uzupełniają odświeżające wody perfumowane NATURAL LINE. NATURAL LINE to 8 zapachów o jednolitych nutach owocowych oraz kwiatowych. Cała gama zapachów zawiera zarówno zapachy świeże, delikatne, lekkie (np. brzoskwinia, kwiat wiśni, zielona herbata), jak i bardziej zdecydowane (np. wanilia, czekolada, kokos).

Zapachów JFenzi szukajcie w sklepach i drogeriach - ceny za flakon wahają się od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych.
Strona internetowa: https://www.jfenzi.pl

LADY OF NATURE
Pod nazwą LADY OF NATURE kryją się unikalne perfumy botaniczne, produkowane na zamówienie w małej wrocławskiej manufakturze. Wybierać można spośród pięciu wyjątkowych zapachów inspirowanych naturą i o intrygujących nazwach: Wieczór na łące, Pieprz i bez, Staw o poranku, Tiramisu, Kąpiel w oceanie. Perfumy polskiej marki LADY OF NATURE mają wegańskie formuły i nie zawierają glikoli w składzie. Powstają w myśl zasady less waste – ręcznie i w niewielkich partiach, co jest gwarancją świeżości oraz najwyższej jakości. W kompozycjach zapachowych wyczujesz m.in. nuty kwiatowe, owocowe, orientalne czy szyprowe, dzięki czemu znajdziesz idealny mix dla siebie. W ofercie marki czekają na Ciebie również organiczne perfumy z olejem jojoba (wzorem perfum arabskich), mgiełki do wnętrz (spray pobudzający Rześki umysł i Pełna koncentracja) oraz pachnące świece z ekologicznego wosku wykonywane handmade. Warto dodać, że kupując produkty LADY OF NATURE wspierasz powstanie LASU Lady of Nature – twórcy marki obsadzają drzewami nieużytki, dając schronienie zwierzętom oraz dbając o zachowanie bioróżnorodności w przyrodzie.
Strona internetowa: https://ladyofnature.pl/

LA RIVE
La Rive to jeden z czołowych producentów perfum w Polsce i w Europie. Wspólnie z najlepszymi światowymi perfumiarzami tworzy unikatowe i lubiane przez klientów kompozycje. Produkcja perfum odbywa się we własnej, nowoczesnej fabryce.

W 2014 roku oferta firmy została uzupełniona o markę BRUTAL. Na półki sklepowe została wprowadzona w latach 70. XX wieku, i od tego czasu nieprzerwanie cieszy się dużą popularnością, a unikalna kompozycja zapachowa zachwyca panów niezmiennie od ponad 40 lat. BRUTAL to marka wręcz kultowa, utożsamiana z latami PRL-u, pojawiająca się w wielu publikacjach, wspomnieniach czy filmach z tamtego okresu, z którą wiąże się wiele anegdot. W 2015 roku na rynek wprowadzona została woda toaletowa BRUTAL CLASSIC INTENS.

Kolekcja zapachów damskich i męskich jest bardzo pogada i obejmuje kilkadziesiąt produktów. Dużą popularnością cieszy się marka LA RIVE z charakterystycznym żółwiem na etykiecie. Firma produkuje także zapachy dla dzieci i młodzieży, nawiązujące do popularnych programów czy filmów, jak "Frozen", "Violetta", "Soy Luna", "Star Wars".

Warto wspomnieć, że nasadki i butelki pochodzą z własnych opatentowanych form i mają innowacyjne wzornictwo. La Rive nie używa standardowych komponentów.

Zapachy z fabryki La Rive dostępne są w niewygórowanych cenach w tysiącach punktów handlowych na terenie całego kraju, w tym w sieciach handlowych: Auchan, Carrefour, Drogerie Natura, Hebe, Intermarche, Jeronimo Martins Polska, Kaufland, Piotr i Paweł, Rossmann, Superpharm, Tesco.
Strona internetowa: http://www.larive-parfums.com
MĘSKA WYSPA
Męskie kosmetyki do pielęgnacji ciała i brody pod marką Męska Wyspa ręcznie wytwarza pan Wojtek, farmaceuta. Kosmetyki produkowane są w małych partiach i na bieżąco, dzięki czemu są one zawsze świeże.

W ofercie dostępne są również TWARDE PERFUMY, mające postać balsamu, który można wygodnie nabrać palcem i rozprowadzić na skórze w wybranym miejscu. Pan Wojtek starannie komponuje naturalne olejki eteryczne, by uzyskać niepowtarzalnie pachnącą i trwałą mieszankę. Bazą jego perfum jest odpowiedzialny za twardość wosk pszczeli, a także olej ze słodkich migdałów, który ma tę właściwość, że szybko się wchłania.

Obecnie zamówić można perfumy paczula-jodła oraz sandał-grejpfruit-wetiwer. Kosztują one 16 zł.
Strona internetowa: http://meskawyspa.pl

MIODOWA MYDLARNIA
MIODOWA MYDLARNIA to polska manufaktura, w której powstają naturalne kosmetyki na bazie wosku, miodu oraz pyłku pszczelego od pszczół z Markowej Pasieki. W ofercie znaleźć można również innowacyjne perfumy, których nośnikiem jest wosk pszczeli i olej jojoba. Tego rodzaju perfumy nazywane są też twardymi perfumami z uwagi na ich stałą konsystencję. Wosk pszczeli oraz olej jojoba to doskonałe nośniki zamkniętych w produkcie nut zapachowych – te dwa składniki idealnie chwytają, zakorzeniają i utrzymują aromat, łatwo się wchłaniają w skórę, nie pozostawiając tłustego śladu. Dodatkowo wosk ma właściwości pielęgnacyjne, a zamknięty w nim zapach nie ulatnia się tak szybko jak w tradycyjnych perfumach na bazie alkoholu. Do aromatyzowania produktów są używane naturalne olejki eteryczne, a także olejki zapachowe, które zawierają zarówno komponenty naturalne, jak i te wytwarzane w laboratorium. Perfumy z MIODOWEJ MYDLARNI dostępne są w aż dziewięciu oryginalnych wariantach zapachowych i o równie oryginalnych nazwach, m.in. "Waniliowa tabaka", "Zielone pomidory", "Zachwyt", "Rozkosz" czy "Leśne kwiaty". Perfumy zostały zamknięte w szklanym, ciemnym słoiczku o grubych ściankach, który idealnie chroni zawartość przed światłem słonecznym i gwarantuje świeżość oraz trwałość zapachu. Ich aplikacja jest bardzo prosta – wystarczy rozprowadzić niewielką ilość "kremu" na wybranej partii ciała. Perfumy na bazie wosku pszczelego z MIODOWEJ MYDLARNI w poręcznym słoiczku są bardzo praktyczne – nie wyleją się, można je mieć zawsze przy sobie i używać kiedy tylko przyjdzie na to ochota. Nie podrażniają, nie wysuszają skóry, a ich zapach utrzymuje się naprawdę długo. Którą kompozycję wypróbujesz?
Strona internetowa: https://miodowamydlarnia.pl

MIRACULUM
Miraculum to firma kosmetyczna z tradycjami sięgającymi lat 20. ubiegłego wieku wieku, która specjalizuje się w produkcji różnego rodzaju kosmetyków pielęgnacyjnych, a także perfum. To właśnie Miraculum wylansowała tak znane i powszechnie stosowane przez kilka pokoleń Polek i Polaków zapachy jak PANI WALEWSKA, BYĆ MOŻE, BRUTAL, WARS czy CHOPIN.

Oprócz nich w ofercie firmy znaleźć można serię MIRACULUM MEN COLLECTION, dedykowaną panom, a także serię zapachów damskich  MIRACULUM WOMEN COLLECTION. PANI WALEWSKA i BYĆ MOŻE dostępne są w kilku wariantach zapachowych.

Perfumy i wody toaletowe Miraculum kosztują kilkadziesiąt złotych. Są powszechnie dostępne w sklepach, a nawet w popularnych dyskontach.
Strona internetowa: http://miraculum.pl
PAESE
Marka kosmetyków do makijażu "Paese", stworzona przez firmę Euphora, obecna jest na rynku kosmetycznym od kilku lat i cieszy się ogromną popularnością wśród Polek poszukujących profesjonalnych kosmetyków kolorowych o dobrym składzie w rozsądnej cenie.

Oferta Paese to także cztery zapachy damskie (ABRICOT, BEIGE, PECHE i ROSE) oraz dwa męskie (ARGENTE, DORE). W ABRICOT Zielone mandarynki skąpane w soku z kiwi uwalniają swój zapach, który delikatnie łączy się z kwiatowo-żywicznymi nutami. Całość wzbogacona o wanilię, drzewo sandałowe i białe piżmo uszlachetnia kompozycję i czyni ją wyjątkowo ciepłą i przytulną. BEIGE to promienna owocowa aura bazująca na rześkich i soczystych cytrusach łagodzi typowo zielone nuty zapachowe. Otwierające się kwiatowe akordy ociepla słodka wanilia wzbogacona drzewem cedrowym i białym piżmem. W PECHE Owocowa świeżość limonki przełamana delikatną słodyczą kokosa zanurzonego w woni świeżych kwiatów otwiera woń zapachu i przygotowuje zmysły do słodkich doznań sensorycznych. Czerwone róże, irysy i gardenia rozkwitają w zmysłowej wanilii, której zapach podbija i utrwala drzewo sandałowe oraz białe piżmo. W ROSE słodka owocowa nuta pozwala w pełni zanurzyć się w zmysłowości rozkwitających irysów skąpanych w złocistej paczuli. Ciepła wanilia nasączona bobem tonka podbita drzewem cedrowym tworzy wyjątkowo szlachetną słodką woń.

ARGENTE to wyjątkowo rześki ton świeżo ściętej trawy zanurzony w owocach mandarynki i rabarbarze zostaje przeciwstawiony ostrej nucie kardamonu otulonego delikatnymi płatkami białych róż i skąpanego w soczystych jabłkach. Całość kompozycji uwieńczona nutą ambry i drzewa
cedrowego wzmocnionego o akordy białego piżma zamyka zapach w słodkim świecie doznań olfaktorycznych. W DORE Orzeźwiający eukaliptus i świeżo ścięta trawa łączą się z wonią lawendy i szałwii. Orientalne kadzidła rozpalają zapach, a ambra z drzewem sandałowym uwalniają ciepłe nuty, które zanurzają się w wyjątkowym aromacie bobu tonka.

Perfumy męskie i damskie w internetowym sklepie marki kosztują 89 zł.
Strona internetowa: http://www.paese.pl

PHARMA CF
Pharma CF to istniejąca na polskim rynku od 1993 roku firma kosmetyczna, znana z takich marek jak CZTERY PORY ROKU, VENUS, BOND czy MISSY. W szerokiej gamie produktów kosmetycznych - między innymi dezodorantów, kremów pielęgnacyjnych do stóp, artykułów do golenia, kosmetyków przeciwsłonecznych - dostępne są także damskie oraz męskie wody toaletowe.

W linii kosmetyków BOND przygotowano dla panów dwie wody toaletowe BOND SPACEQUEST i BOND SPEEDMASTER , a w linii damskich produktów MISSY trzy wody toaletowe: COOL GIRL, PARTY GIRL oraz ROMANTIC GIRL.

Wody kosztują kilkanaście złotych. Są dostępne w wielu sklepach i drogeriach stacjonarnych, a także online.
Strona internetowa: http://www.pharmacf.com.pl

POLLENA AROMA
Działająca od 1956 roku firma Pollena Aroma, zatrudniająca specjalistów perfumiarzy, aromaciarzy i kosmetologów, produkuje kompozycje zapachowe, olejki eteryczne i kosmetyki naturalne.

Jeszcze pod koniec lat 70. ubiegłego stulecia obok podstawowej produkcji kompozycji i syntetyków zapachowych, w laboratoriach Aromy powstawały pierwsze wyroby przeznaczone dla odbiorców indywidualnych - perfumy, wody toaletowe czy zapachy do domu. Serie perfum VIS-A-VIS, ZNAKI ZODIAKU, pomady AROMILLA, POT-POURRI cieszyły się dużym powodzeniem i uznaniem klientów.

Doświadczenie zespołu laboratorium badawczego pozwoliło na wprowadzenie na rynek nieznanej wcześniej grupy wyrobów linii produktów zapachowych DR BETA, opartych na ideach aromaterapii, której promocję w Polsce w 1990 roku rozpoczęli dr Iwona Konopacka-Brud i dr Władysław S. Brud.

W linii DR BETA dostępna jest tak zwana WODA KRÓLOWEJ WĘGIER, czyli pierwsze znane z nazwy alkoholowe perfumy w historii, które poleciła stworzyć Polka, królowa Elżbieta. Pierwsza publiczna prezentacja "Wody Królowej Węgier" miała miejsce w 1370 roku na dworze francuskim Karola V Mądrego. Wiadomo na pewno, że był to produkt znany w całej Europie przez wiele stuleci do czasu pojawienia się wody kolońskiej w 1727 (1742?) roku.

Perfumiarze Polleny Aroma odtworzyli recepturę "Wody Królowej Węgier". Pierwsza opisana wersja mówiła o destylowanej nalewce z rozmarynem i tymiankiem w spirytusie. W późniejszych recepturach pojawia się lawenda, mięta, szałwia, majeranek, kostus, kwiat pomarańczy i cytryna.

Współczesna wersja "Wody Królowej Węgier" nawiązuje do oryginału nie tylko recepturą, ale i opakowaniem. Średniowieczny kształt butelki i piastowski orzeł na ręcznie wykonanym ze skóry pudełku w formie królewskiego modlitewnika (po wyjęciu atłasowej wkładki może być szkatułką na biżuterię), dopełniają niezwykłej i jedynej w swoim rodzaju całości. Każde opakowanie "Wody Królowej Węgier" jest wykonywane indywidualnie i numerowane. Niestety 6 ml tych wyjątkowych perfum kosztuje blisko... 1900 zł.

LARENDOGRA to spolszczona w XVI-XVII wieku nazwa francuskiej wersji "Wody Królowej Węgier". Ukryta w "zwykłym" flakonie, kosztuje 74 zł. W tej samej cenie można nabyć CARDAMON FOR MAN, czyli perfumy dla panów. Poza olejkiem kardamonowym, zawierają one mieszaninę naturalnych egzotycznych olejków (sandałowy, imbirowy, cynamonowy) i wonnych żywic (styrax, galbanum), które w pełni odtwarzają moc indyjskich preparatów miłosnych.
Strona internetowa: http://www.drbeta.pl
POLLENA EWA
Pollena Ewa, należąca od kilku lat do TZMO (Toruńskich Zakładów Materiałów Opatrunkowych), znana jest przede wszystkim z różnorodnych kosmetyków pielęgnacyjnych dla kobiet i mężczyzn: szamponów, płynów do kąpieli, mydeł, balsamów, kremów, toników, żeli do golenia i wielu, wielu innych.

W linii pielęgnacji męskiej KANION dostępne są trzy wody toaletowe: BLACK, SILVER oraz GOLD, dostosowane do różnorodnych upodobań zapachowych klientów.

Wody toaletowe Pollena Ewa kosztują one kilkanaście złotych i są powszechnie dostępne w sklepach oraz w drogeriach.
Strona internetowa: http://pollenaewa.com.pl
PRÓCHNIK
Marki odzieżowej Próchnik, założonej przez Adama Feliksa Próchnika w 1948 roku, chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Kolekcję męskich ubrań, butów i akcesoriów uzupełniają perfumy dla panów w trzech odsłonach: GRYF, GROM i GROT. Nazwy zapachów są oczywiście znaczące.

Perfumy GRYF to optymistyczny, świeży zapach dzienny dedykowany mężczyznom energicznym i zdecydowanym. Choć zawiera nuty pomarańczy, opiera się na mocnych fundamentach piżma oraz drzewa sandałowego. Kardamon nadaje kompozycji orientalnego charakteru, a cytryna wzbogaca ją o orzeźwiający akcent. Słodka woń fasoli tonka pobudza do działania. GRYF przeznaczony jest dla tych, którzy mierzą się z wyzwaniami każdego dnia i śmiało dążą do celu. Nazwa GRYF została nadana na cześć stawiacza min ORP GRYF, największego bojowego okrętu Marynarki Wojennej II RP. Wyprodukowany we Francji, stanowił część polskiej floty w latach 1938–1939. Kompozycja zapachowa GROM przeznaczona jest dla mężczyzn którzy potrafią stawić czoła wszelkim przeciwnościom losu. Silna korzenna aura stanowić będzie doskonały dodatek do wieczorowych stylizacji. Ten uwodzicielski zapach tworzy wyrafinowana gra nut korzennych, drzewnych połączonych z ambrą i skórą. Biały pieprz, kadzidło oraz woń irysa sprawiają, że noszący perfumy GROM otoczony jest mgiełką tajemniczości, wzbudzającą zainteresowanie w towarzystwie. Różowy laur wprowadza element łagodności, a drzewo papirusowe dodaje całości dynamiki. GROM swoją nazwę zawdzięcza niszczycielowi ORP GROM pełniącemu służbę w Marynarce Wojennej RP w latach 1937–1940 i dowodzonemu kolejno przez kmdr por. Stanisława Hryniewieckiego oraz kmdr ppor. Aleksandra Hulewicza. Z kolei zapach GROT stworzono z myślą o mężczyźnie dojrzałym, pewnym siebie, walecznym, umiejącym zachować się w każdej sytuacji ale też eleganckim, o wyszukanym guście. Wyraźnie wyczuwalna lawenda i rozmaryn, a także intrygujące nuty szałwii oraz pelargonii, dopełnione zdecydowanym aromatem drzewa cedrowego tworzą kompozycję o prawdziwe męskim charakterze. Świeżość wraz z energią łączą się tu z ciepłem egzotycznego drewna. Odrobina tytoniu, dodana do kompozycji GROTA wprowadza atmosferę zadymionych klubów dla dżentelmenów i kantyn oficerskich. Nazwa GROT został zaczerpnięta od pseudonimu, jakim posługiwał się generał Stefan Rowecki, komendant główny Armii Krajowej (dowódca Sił Zbrojnych w Kraju) i generał dywizji Wojska Polskiego, wybitny strateg i legenda AK.

Próchnik przygotował również zapach dla kobiet o nazwie MIŁOŚĆ. Na nuty serca składają się w nim aromaty białych kwiatów, kojarzone z romantyzmem i miłosnymi wyznaniami, którym woń irysa dodaje aury tajemniczości. Ponadczasową elegancję kompozycji podkreślają zaś klasyczne nuty pudrowe. Woń ekskluzywnego piżma w nucie bazowej nadaje zapachowi głębi i zmysłowego charakteru - nie bez powodu zapach ten był ulubionym aromatem Marii Antoniny, silnej i zdecydowanej żony króla Ludwika XVI. Wyczuwalny aromat pieprzu zaskakuje świeżością, motywującą do podejmowania codziennych wyzwań, a w połączeniu z subtelną słodyczą heliotropu wyzwala pozytywne emocje i dostarcza energii.

Propozycje dla mężczyzn są obecnie w internetowym firmowym sklepie przecenione z 249,99 zł na 99 zł, a perfumy MIŁOŚĆ - z 269,99 zł na 59,99 zł.
Strona internetowa: http://sklep.prochnik.pl

QUALITY MISSALA
Quality Missala to jedna z najbardziej znanych polskich perfumerii, oferująca szeroki wybór perfum renomowanych marek, założona w 1991 roku przez Stanisławę Missalę w Warszawie.

W dwudziestą rocznicę powstania perfumerii premierę miał zapach własny - QESSENCE, stanowiący rezultat wieloletniego obcowania Stanisławy Missali z niezwykle pięknym i jakże bogatym światem perfum.

Kompozycja powstawała we francuskim mieście Grasse we współpracy z Jean-Claudem Astierem, który tworzył zapachy dla takich marek, jak Jacomo, Shiseido, Menard czy M.Micallef. QESSENCE ma orientalno-drzewny charakter. Stanisława Missala zawarła w nim najbardziej cenione przez nią nuty: paczulę, oud, kadzidło, szafran, kolendrę, irys, różę, jaśmin, drzewo sandałowe, wetiwer, wanilię i wiele innych. Jej marzeniem jest, aby QESSENCE był źródłem dobrych emocji i entuzjazmu, który sama przez lata czerpała z otaczających ją zapachów.

Pełnowymiarowy flakon perfum QESSENCE kosztuje 595 zł.
Strona internetowa: http://www.perfumeriaquality.pl

RECMAN
Recman to polska marka eleganckiej odzieży męskiej, którą do życia w 1986 roku powołał Roman Tulwin. Ofertę garniturów, koszul, marynarek, spodni, kurtek, swetrów, koszulek, butów i akcesoriów uzupełniają dwa zapachy dla panów: perfumy CODE 14 oraz RECMAN. Są one produkowane w Polsce.

CODE 14 to zmysłowa kompozycja o klarownych orientalnych nutach dla zdecydowanych i pewnych siebie mężczyzn. Z kolei zapach RECMAN to świeży, czysty, jedyny w swoim rodzaju zapach, którego podstawą jest bardzo męska, drzewno-korzenna kompozycja przeplatana orientalnym tonem wetiweru oraz aromatem cedrowym. Zapach ożywiają świeże i soczyste brzmienia owoców cytrusowych, jabłek oraz bergamotki. 

Pierwsze wymienione przez nas perfumy w internetowym sklepie firmowym kosztują 79 zł, drugie - 89 zł.
Strona internetowa: http://www.recman.pl

SYNESIS
W Laboratorium Kosmetycznym Synesis powstają kosmetyki Bio-Mimetyczne, czyli naśladujące codzienne fizjologiczne procesy skóry. Dodatkowo kosmetyki te zamknięte są w specjalistycznym szkle ultrafioletowym, które nie przepuszcza do środka słojów z kremami promieni UVA i UVB.

Firma w ofercie posiada również zapachy damskie oraz męskie. Wśród tych dla pań znajdziemy perfumy SUBTILLISA, SACRUM, OPERA OPERA, SAO TOME oraz ZŁOTY PIEPRZ. Uwagę przyciągają nie tylko grupy zapachowe, ale i opakowania - na przykład każda butelka SACRUM jest unikatowa, ponieważ korek zdobiony jest ręcznie czarnym onyksem pasiastym, które nie występują w naturze w dwóch naturalnych egzemplarzach.

Zapachy męskie mają bardzo ciekawe nazwy, jak KOD DOSTĘPU czy OD ŚWITU DO ZMIERZCHU. W linii męskiej dostępne są także perfumy, nad kreacją których uczestniczył piłkarz Maciej Szczęsny, ojciec Wojciecha Szczęsnego. W kreacji tego zapachu swojego zapachu wykorzystał między innymi: czarny pieprz, miętę, grejpfrut, drzewo sandałowe, drzewo cedrowe, drzewo różane, wetiver, bursztyn, mimozę. Flakon perfum jest zdobiony według projektu polskiego projektanta, Janusza Kaniewskiego (Kaniewski Haute Design), zaliczanego do jednego z najwybitniejszych projektantów młodego pokolenia na świecie.

Najtańszy zapach w sklepie internetowym Synesis kosztuje 160 zł, a najdroższy - 480 zł.
Strona internetowa: http://www.synesis.pl

URODA POLSKA
Firma Uroda Polska powstała w 1996 roku - wówczas działała pod nazwą Bi-Es Polska. Obecnie jest jednym z największych polskich producentów kosmetyków zapachowych. Produkuje oraz dystrybuuje wyroby kosmetyczne takie jak wody perfumowane i toaletowe, perfumy, płyny po goleniu, dezodoranty w sprayu i perfumowane w szkle.

Oferta zapachów damskich, męskich - a nawet dziecięcych - jest bardzo szeroka i obejmuje kilkaset produktów, nie sposób więc ich w całości zaprezentować. Są one dostępne właśnie pod marką BI-ES.

Najtańsze zapachy w internetowym sklepie firmowym kosztują 9 złotych.
Strona internetowa: http://www.urodapolska.eu/pl VERONA PRODUCTS PROFESSIONAL
Verona Products Professional to firma kosmetyczna z polskim kapitałem, która rozpoczęła działalność w 2003 roku. Trzon jej oferty stanowią różnorodne kosmetyki kolorowe, jednakże w asortymencie dostępne są również zapachy damskie i męskie.

Wyrobów perfumeryjnych, sprzedawanych pod marką VITTORIO BELLUCI EXCLUSIVE PERFUME i VITTORIO BELLUCI FRAGRANCE jest tak dużo, że nie jesteśmy w stanie nawet wymienić wszystkich - zerknijcie więc na stronę producenta.

Zapachy firmy Verona kosztują od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych. Można je nabyć w wielu sklepach wielkopowierzchniowych i w drogeriach.
Strona internetowa: http://www.veronacosmetics.com

WITTCHEN
Rodzinna firma Wittchen to lider na rynku ekskluzywnych produktów skórzanych. Firma została założona w 1990 roku przez Jędrzeja Rafała Wittchena, który zarządza nią wraz z żoną Moniką.

W ofercie - oprócz odzieży skórzanej, obuwia, galanterii i akcesoriów - dostępne są również damskie i męskie wody perfumowane w charakterystycznych flakonach. Perfumy noszą nazwy: EST, NORD, SUD, QUEST, BAS, CENTRE i HAUTE. Powstają również we francuskim Grasse.

Intensywna woń cytryny, limonki oraz mandarynki zamknięta w nucie głowy, dopełniona została w perfumach BAS morskimi akcentami w nucie serca, oraz drewnem cedrowym i piżmem w nucie bazy. Baza w perfumach CENTRE to zestawienie piżma i ambry, przeplatane kwiatową wonią konwalii, róży i jaśminu w nucie serca oraz intensywnością bukietu grejpfruta i bergamotki w nucie głowy. EST to niezwykle kobiecy zapach o drzewnej bazie. Nuta serca to dominacja wyrazistego imbiru oraz jaśminu. Całość podkreślają soczyste nuty cytryny, bergamotki oraz różowego pieprzu. W bukiecie kwiatowego zapachu EST w drugiej odsłonie można wyczuć woń melona i czarnej porzeczki. Nutę serca tworzą frezja i róża, a nutę bazy - irys, bursztyn i cedr. HAUTE swój owocowo-kwiatowy charakter zawdzięcza wyczuwalnej dominacji mandarynki i czarnej porzeczki w nucie głowy, przeplatanej różą i konwalią w nucie serca oraz szyprem i piżmem w nucie bazy. Z kolei w podstawie zapachu NORD znajduje się czarny pieprz, a w nucie serca - cytryna i wetiwer, natomiast w nucie bazy - bursztyn. Owocowy QUEST uwodzi świeżymi aromatami - w nucie serca dominują róża i zielona herbata, w nucie bazy - piżmo, drzewo sandałowe, brzoskwinia i śliwka. W SUD dominują prowansalska lawenda i bergamotka, w nucie serca wyczuwalny jest również jaśmin, a w nucie bazy - wanilia, piżmo i drzewo sandałowe.

Ceny zapachów w internetowym sklepie firmowych wahają się od 169 zł do 279 zł.
Strona internetowa: https://www.wittchen.com
- Justyna

author

Justyna Ziembińska-Uzar

Cześć! Nazywam się Justyna Ziembińska-Uzar i od 2012 roku na swoim blogu opowiadam o ciekawych polskich produktach oraz przedstawiam polskie marki. Moją misją jest promocja patriotyzmu konsumenckiego w codziennym wydaniu. Mam nadzieję, że zostaniesz ze mną na dłużej, na nowo odkrywając dla siebie hasło "dobre, bo polskie"!


Udostępnij ten post

7 komentarze :

  1. Perfumy Fm są bardzo mocne i do tego mało kosztują ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dodałabym tu jeszcze perfumy R.Majdana. Nie miałam okazji poznać tych zapachów i jestem ich ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jako subtelne uzupełnienie dodam jedynie, że męska seria perfum "KANION" ze starej, zasłużonej Polleny Ewy, składa się z czterech zapachów - Kanion Classic (szyprowo-skórzany), Kanion Gold (paprotno-orientalny), Kanion Black (orientalno-kwiatowo-drzewny) i w końcu Kanion Silver (świeży-orientalno-drzewny). Ze wszystkich korzystałem przez lata i gorąco polecam. Bardzo udane kompozycje zapachowe, a w serii dodatkowo mamy dezodoranty, płyny po goleniu, żele pod prysznic, kulki pod pachę. Bardzo niskie ceny, za bardzo przyzwoitej jakości produkty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiele z tych produktów na prawdę warto polecać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zabrakło mi tu Currary którą kupowałam przed laty.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze jest firma Bytom a ich perfumy mają świetny i długotrwały zapach.

    OdpowiedzUsuń
  7. Z wielka przykrością i rozczarowaniem stwierdzam, że perfumy Bohoboco nie reklamują się jako "produkt Polski", na opakowaniu jest napisane produkt UE, wyprodukowany w UE, nigdzie nie ma wzmianki o Polsce, a szkoda, bo miał to być prezent dla znajomych z USA, którzy chcieli dobrej jakości towar z naszego kraju. Zakupy zakończyły się na próbkach owych perfum.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze na blogu są moderowane.

NIE PUBLIKUJĘ KOMENTARZY ZAWIERAJĄCYCH LINKI.

Komentarze zawierające treści obraźliwe i złośliwe, a także zawierające reklamy, linki do sklepów i stron firmowych oraz stanowiące wsparcie dla marketingu szeptanego nie będą publikowane.

Moje przeglądy