WSPÓŁPRACA


Kupuję Polskie Produkty to chyba jedyny blog poświęcony polskim markom i produktom oraz promocji patriotyzmu gospodarczego. Prowadzę go już od 2012 roku, ciągle szukam nowych, wartościowych dla moich czytelników tematów oraz kolejnych marek, które mogłabym im zaprezentować.


Jeśli myślisz o współpracy komercyjnej, musisz wiedzieć, że:


  • Miesięcznie mój blog odwiedza ponad 50 tys. unikalnych użytkowników, którzy generują ponad 110 tys. wyświetleń. Choć tak dobre statystyki cieszą, o wiele ważniejszy dla mnie jest fakt, że odwiedzają mnie osoby naprawdę zainteresowane polskimi produktami czy markami. Internauci nie odwiedzają mnie przypadkowo - oni szukają informacji o konkretnych produktach i firmach. Wiele osób po raz pierwszy zetknęło się z danym produktem czy z daną marką właśnie na moim blogu. Jest on więc doskonałym miejscem do pokazania się potencjalnym klientom. 

  • Blisko 80% ruchu na blogu pochodzi z wyszukiwarki. Treści publikowane na moim blogu są doskonale wypozycjonowane i najczęściej na kluczowe dla marki frazy zajmują 1. miejsce w wynikach organicznych. Wpisz w wyszukiwarkę Google takie hasła, jak na przykład "polska odzież", "polskie buty", "ubrania dla dzieci made in poland", "szumisie", "polskie kosmetyki", "polskie słodycze", "vianek", "otulacz dla dziecka", "czarno-białe zabawki", i zobacz, jakie pozycje osiągnęły.

  • Nie podejmuję współpracy na szerszą skalę ze wszystkimi rodzimymi markami, które się do mnie zgłoszą. Oferta marki musi mnie szczególnie zainteresować. Jeśli tak się nie stanie, zaproponuję przedstawienie danej marki na tematycznie odpowiedniej liście, np. na liście polskich marek odzieżowych, na liście producentów obuwia, zabawek itd.

  • Ponad 70% moich czytelników to kobiety.

  • Najliczniejszą grupę czytelników stanowią osoby w wieku 25-34 lata (ok. 46%), następnie w wieku 35-44 (ponad 18%). Zaglądają do mnie także osoby w wieku 18-24, 45-54, 55-64 i 65+. Staram się brać pod uwagę wszystkie grupy wiekowe i przedstawiać takie produkty, które są dla nich interesujące. 

  • W trzecim kwartale 2016 roku przeprowadziłam ankietę wśród czytelników. Wypełniły ją 354 osoby, które stwierdziły, że: [1.] strona Kupuję Polskie Produkty jest potrzebnym i wartościowym źródłem informacji o polskich firmach i polskich produktach (98%); [2] zdarzyło im się kupić produkt, o którym dowiedzieli się z bloga lub z moich kanałów społecznościowych (więcej niż raz - 65,5%, raz - 25,4%); [3] kupiłyby produkt, gdyby na jego opakowaniu pojawiło się logo Kupuję Polskie Produkty (81,1%).

  • Chętnie udostępnię Ci odpowiednie statystyki bloga za wybrany okres oraz przekażę dane z moich działań w mediach społecznościowych. Poniżej znajdziesz ogólne statystyki dot. ruchu na blogu za ostatni pełny miesiąc kalendarzowy i poprzednie trzy miesiące. Szanuję swój czas oraz Twój czas. Cenię sobie profesjonalne podejście do współpracy i terminowość. 

  • Mam 3 kanały, które służą mi do komunikacji z czytelnikami i do działań reklamowych: blog, profil na Facebooku (blisko 20. tys fanów) oraz profil na Instagramie (ponad 3 tys. followersów). Możesz skorzystać z nich wszystkich jednocześnie, a możesz wybrać najbardziej interesujące Cię medium. 

  • Czasem moje nazwisko przewija się w ogólnopolskiej prasie (Newsweek, Polityka, Dziennik Gazeta Prawna itd.) lub w prasie branżowej (np. Merkuryusz Towarzystw Biznesowych).


FORMY WSPÓŁPRACY


Proponuję następujące formy współpracy:
  • kampanię reklamową na blogu i w social media (forma do ustalenia)
  • artykuł sponsorowany na blogu, który przygotuję samodzielnie (nie publikuję gotowych treści)
  • prezentację marki/produktu w moich kanałach społecznościowych
  • wpis na odpowiednią listę polskich marek
  • konkurs dla czytelników
  • patronat medialny
  • ambasadorstwo marki
  • banner reklamowy na blogu.


Chętnie rozpatrzę również inne formy współpracy - jeśli masz ciekawy pomysł, koniecznie do mnie napis, dobra burza mózgów nie jest zła!

Lubię wiedzieć więcej o marce czy o produkcie niż to, co napisano o niej na stronie internetowej. Opowiedz mi swoją historię. Pozwól przetestować produkt. Za każdą marką stoją ludzie - daj się poznać!

Swoim czytelnikom nie polecam mocnych alkoholi, wyrobów i akcesoriów tytoniowych, produktów o charakterze erotycznym, przetworzonej i niezdrowej żywności, a także kosmetyków opartych na szkodliwych składnikach.
W blogowaniu czasami pomaga mi mąż - niektóre materiały przygotowujemy wspólnie.


STATYSTYKI BLOGA


Statystyki od 1 do 31 marca 2017 roku wyglądają następująco:


Statystyki od 1 grudnia 2016 roku do 28 lutego 2017 roku wyglądają następująco:


Całkowite statystyki za 2016 rok wyglądają następująco:


JA W MEDIACH (rozwiń)


MEDIA O BLOGU (rozwiń)

  • A. Grzeszak, Zielone dla biało-czerwonej [w:] "Polityka" 2016, nr 13, s. 55-57.
  • A. Stankiewicz, Patriotyzm ekonomiczny na Facebooku - artykuł w portalu WspieramRozwoj.pl.