Produkty marki Ludwik

18 listopada 2013

Jeśli marzę o jakimś sprzęcie kuchennym, to jest to zdecydowanie zmywarka. No ale niestety – niewielki metraż póki co nie pozwala na jej zakup, więc zmywamy ręcznie. Zmywam głównie ja, bo nie lubię tego robić nieco mniej niż mąż, a i idzie mi to znacznie szybciej niż jemu. On z kolei jest mistrzem w zostawianiu góry brudnych naczyń w zlewie, ale to już inna historia…

Czego używamy do czyszczenia brudnych naczyń? Oczywiście polskich płynów do zmywania: albo balsamu Biały Jeleń, o którym już pisałam (szczegóły tutaj), albo powszechnie znanego płynu Ludwik, którego producentem jest Grupa Inco S.A.
 

PŁYNY

Ludwik w polskich domach gości już od 1964 roku – z pewnością używały go, a nawet nadal używają Wasze babcie, mamy czy teściowe. Być może nie wiecie, ale pierwsze płyny dostępne były w… szklanych butelkach. Historia marki jest bardzo ciekawa, możecie się z nią zapoznać pod tym linkiem. Wart przytoczenia jest między innymi ten fragment: „W latach 60-tych poprzedniego stulecia producent Ludwika przeprowadził pierwszą kampanię reklamową. Odniosła ona ogromny sukces, głównie ze względu na swoje hasło reklamowe Ludwiku do rondla! (hasło inspiruje do dziś – w Poznaniu istnieje restauracja o takiej nazwie; przyp. KPP), które przełamywało stereotyp mówiący, że to wyłącznie kobieta jest osobą zajmującą się domowymi porządkami. Od tego czasu marka Ludwik ma duszę i niesie przekaz emocjonalny. Mało kto już pamięta ograniczenia w imporcie surowców i puste półki w sklepach z lat 70-tych i 80-tych. Ludwik zaskakiwał swoją obecnością, podczas gdy inni producenci rozkładali ręce, a ich marki znikały z rynku. Miarą skuteczności jest zdolność do funkcjonowania w najtrudniejszych nawet warunkach i docieranie do klienta mimo przeszkód”.



Tak więc Ludwik w wielu domach był i nadal jest niezastąpiony. Według badań agencji OBOP z 2007 roku stosuje się go w ponad 69% gospodarstw domowych. Oczywiście marka przez lata przechodziła metamorfozy – zmieniał się kształt bulek, wygląd etykiet; do dziś wprowadza się nowe zapachy płynu i nowe formuły, na przykład balsam. Sam środek czyszczący wzbogacano o kompleksy witamin, które mają działanie ochronne i odżywcze dla skóry. To duży plus, ponieważ wiele kobiet i wielu mężczyzn źle toleruje detergenty. Ja sama zmywam i sprzątam zwykle w rękawiczkach (kupuję w aptece jednorazowe winylowe, bezkalkowe i bezpudrowe – to naprawdę niewielki wydatek, a ręce Wam się odwdzięczą na stare lata).

My w naszej kuchni używamy aloesowego balsamu. Lubimy go bardzo, ponieważ jest niedrogi, skuteczny – dobrze się nim czyści, gęsty, a przez to bardzo wydajny (wystarczy naprawdę niewiele, by umyć sporo naczyń). Delikatnie pachnie, nie powoduje podrażnień skóry. Ma pH neutralne dla skóry, a wyciąg z aloesu chroni ręce przed szkodliwym działaniem środków chemicznych. Nowa receptura została również wzbogacona kompleksem witamin A,E,F,H, mającym działanie ochronne i odżywcze dla skóry rąk.


W moim miejscu pracy używamy miętowego Ludwika w postaci płynu. Jest rzadszy od balsamu i mnie akurat ta forma nie odpowiada, ale czyści równie dobrze.

Ludwik dobrze radzi sobie z zabrudzeniami, w tym również z tłuszczem. Wystarczy zalać brudne naczynie ciepła wodą, wlać kilka kropel płynu i poczekać, aż naczynie się odmoczy. Opakowanie jest wygodne i łatwe w użyciu, a dozownik pozwala dobrać optymalną ilość środka czyszczącego.

Chętnie wypróbuję inne zapachy Ludwika do zmywania, a jest ich naprawdę sporo. Obecnie w asortymencie – obok wspomnianego balsamu aloesowego i płynu miętowego – dostępne są: balsam „truskawkowe lato” z wyciągiem z ryżu; balsam lawendowy z wyciągiem ze słodkich migdałów; balsam z olejkiem arganowym; płyn do naczyń pomarańczowy; płyn do mycia naczyń „owocowy koktajl” z wyciągiem z owoców cytrusowych; balsam z olejkiem jojoba; balsam rumiankowy; płyn grapefruitowy; płyn cytrynowy; płyn brzoskwiniowy oraz płyn antybakteryjny o zapachu cytrynowym. Właściwości wszystkich tych płynów poznacie tutaj.

Płyny i balsamy Ludwik są powszechnie dostępne niemal w każdym miejscu o każdej porze dnia i nocy – producent chwali się, że jest obecny w 95% sklepów z chemią gospodarczą. Butelka o pojemności 1 litra kosztuje w zależności od miejsca około 5-6 zł. Dostępne są również mniejsze lub większe opakowania: 250 g, 500 g, 1,5 kg, 5 kg, 10 kg.
MLECZKA

Ludwik to nie tylko płyny do ręcznego zmywania naczyń. Używamy również mleczka do czyszczenia, konkretnie o zapachu kwiatowym. Jego ono przeznaczone do czyszczenia kuchenek, blatów, glazury, terakoty, wanien, brodzików, naczyń emaliowanych i ze stali nierdzewnej oraz innych powierzchni chromowanych i emaliowanych. Bez szorowania skutecznie usuwa uporczywy brud, tłuszcz, naloty z kamienia osadowego i rdzy. Nie matowi i nie odbarwia czyszczonych powierzchni, nadaje połysk. Dzięki odpowiednio dobranym składnikom produkt nie niszczy skóry rąk i jest przyjazny dla środowiska.

W ofercie mleczek do czyszczenia Grupa Inco S.A. posiada jeszcze: mleczko do ceramicznych płyt kuchennych; mleczko do stali nierdzewnej i chromowanej; mleczko czyszczące morskie, cytrynowe; mleczka czyszczące w postaci aktywnej piany – do mycia kuchni i łazienki. Opisy znajdziecie tutaj.

ZMYWANIE MECHANICZNE

Jeśli kiedyś doczekam się zmywarki, z pewnością wypróbuję produkty do używania w takich urządzeniach: tabletki do zmywarek, sól, płyn nabłyszczający, płyn do czyszczenia. Pełny wykaz produktów do wykorzystania w zmywarkach znajdziecie w tym miejscu.

ŚRODKI DO PRANIA

Nie używaliśmy jeszcze produktów Ludwika do prania, ale wszystko przed nami. Do wyboru mamy żele i płyny do prania tkanin białych, kolorowych i czarnych, a także osobny płyn do prania ubrań dziecięcych. Pełną ofertę znajdziecie pod tym linkiem.

INNE PRODUKTY

Jakie jeszcze produkty kryją się pod marką Ludwik? Uniwersalne płyny myjące do wszelkiego rodzaju powierzchni zmywalnych; płyn do mycia lodówek; preparat do czyszczenia szyb kominkowych; żel do usuwania przypaleń (z patelni, rondli, garnków, piekarników, rusztów itd.); preparat do udrażniania rur; płyn do mycia paneli; płyn do mycia szyb i glazury; płyn do mycia kabin prysznicowych; emulsja samo połyskowa do podłóg drewnianych; płyn do zatłuszczonych powierzchni. Sporo tego, można się uzbroić w środki niemal do każdego rodzaju zanieczyszczeń i powierzchni.

Ludwik to marka wielokrotnie nagradzana i po prostu doceniana w polskich domach przez zwykłych konsumentów. Jeśli poszukujecie dobrych i niedrogich polskich produktów, dzięki którym będziecie mogli szybko i sprawnie pozmywać, posprzątać czy wyprać, wybierzcie Ludwika.

Strona internetowa: http://www.ludwik.pl






Udostępnij

Google+

5 komentarze :

  1. Polecam świetny Ludwik do łazienek w spray-u :) ... genialnie usuwa brud i kamień z umywalek czy zlewów .

    OdpowiedzUsuń
  2. UOKiK wydał zgodę na zakup tej grupy i marki przez koncern Henkel. niedługo będzie niemiecka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałem o przejęciu PZ Cussons przez Henkel, ale o zakupie INCO ani słowa. Może jakieś źródło?

      Usuń
  3. Mleczko Ludwik- Rewelacja polecam , zajebisty jest .
    Moje naczynia żaroodporne były zawsze nie doczyszczone a tu prosze jedno mycie i wyglądają jak nowe

    OdpowiedzUsuń
  4. Płyny do naczyń ludwik -są bardzo dobre ,nie pienią się tak bardzo ,żeby nie można było wypłukać porządnie naczyń.Niestety bardzo podrażniają skórę ,nawet seria balsamów ,która powinna być delikatna dla dłoni zniszczyła mi je okropnie.Mleczka- są super ,ale też przydałaby się wersja wybielająca do bardzo trudnych zabrudzeń.Wielki plus za dobre wypłukiwanie i nie niszczenie rąk. Płyny uniwersalne ok. Spray do łazienki- dobry,ale nie raz zdarzyło się ,że w zakamarkach łazienki ,np. przy kurku od kranu wżarł się kolor zielony i wygląda to okropnie . Spray do tłustych powierzchni- nie trzyma końcówka od psikacza i niestety jak butelka sie przewróciła w szafie ,to wylała się jedna trzecia zawartości. Mam nadzieję ,że producent czyta opinie i zrobi kilka poprawek ,bo inaczej przestanę kupować.Z płynu do naczyń na razie musiałam zrezygnować,a szkoda.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze zawierające treści niemerytoryczne, obraźliwe i złośliwe, a także zawierające reklamy, linki do sklepów i stron firmowych oraz stanowiące wsparcie dla marketingu szeptanego nie będą publikowane.

Moderacja komentarzy może trwać do 48 godzin, prosimy o cierpliwość.