Pegaz - Poznańska Wytwórnia Produktów Spożywczych

6 marca 2013

Pewnego dnia w naszym domu wybuchła awantura. Mąż, wysłany przeze mnie na zakupy (oczywiście ze szczegółową listą), wrócił – owszem – z brakującymi produktami, jednak producentem kilku z nich okazała się zupełnie nieznana mi firma. Firma Pegaz, polska, z Poznania, moja ulubiona – oznajmił jakże dumny z siebie mąż. A ja… no cóż, nie lubię zmian, a w każdym razie nie od razu je akceptuję. Zwłaszcza zmiany dotyczące wyposażenia lodówki.

Jeśli chodzi o kupno gotowego majonezu, chrzanu czy keczupu, to do chwili rozpętania się wspomnianej kłótni bezkrytycznie ufałam reklamom. W rezultacie do sklepowego koszyka lądowały produkty marek znanych mi z ekranu telewizora czy bilbordów. Mąż odmienił moje bezrefleksyjne podejście, dzięki czemu już nigdy nie powiem, że zupełnie nieobecna w mediach (i w niektórych sklepach) marka, ukryta w sklepie na najniższych półkach i ubrana w małą efektowną szatę graficzną jest gorsza od marek powszechnie rozpoznawalnych; ba! Jak pokazał mi przykład Pegaza, często taka marka jest nawet lepsza.

Pegaz, czyli Poznańska Wytwórnia Produktów Spożywczych to firma z tradycjami - na rynku istnieje już ponad pół wieku, więc już na podstawie tej informacji można przypuszczać, że nie jest to byle jaka firma. Nie tylko świetnie daje sobie radę po zmianie ustrojowej, ale i dzielnie rywalizuje z konkurencją, zdobywając prestiżowe nagrody i (przede wszystkim) uznanie klientów.

Pegaz to zaledwie kilka produktów: ocet spirytusowy, musztarda (w kilku smakach), keczup, chrzan, majonez oraz sosy. Każdy z nich regularnie gości u nas w kuchni. Cenimy je za domowy smak i skład, w którym nie znajdziemy substancji konserwujących. Choć są nieco droższe od produktów „renomowanych”, zdecydowanie wolimy dać zarobić lokalnym (niewielkim w porównaniu z wielkimi koncernami) producentom, do czego i Was zachęcam. Różnice w cenie naprawdę są nieznaczne. Zróżnicowana wielkość opakowań poszczególnych produktów sprawia, że można wybrać odpowiedni do potrzeb naszej rodziny. 

W latach 1990 – 1996 firma przeszła gruntowne transformacje i przekształcenia. W tym okresie linie produkcyjne przeniesiono do zmodernizowanego zakładu przy ul. Wołczyńskiej. Wybudowano tu nowoczesną octownię, w której wytwarza się ocet z wykorzystaniem procesu naturalnej fermentacji. W 1998 roku majonezy i musztardy otrzymały certyfikat upoważniający do oznaczenia tych wyrobów znakiem „DOBRE BO POLSKIE”. Wyróżnienia zobowiązywały do działań nad ciągłym polepszaniem jakości wyrobów i kolejnymi tytułami oraz certyfikatami. W 2004 roku firma uzyskała certyfikat Systemu Zarządzania Jakością, a w 2007 roku certyfikat poświadczający zgodność Systemu Zarządzania Jakością i Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Żywności z wymaganiami ISO 9001 i ISO 22000 w zakresie projektowania, produkcji i sprzedaży artykułów spożywczych: octu, musztard, majonezów, sosów pomidorowych i majonezowych. Ponadto Pegaz uzyskał tytuł Solidna Firma 2008, 2009, 2010, 2011 za terminowe regulowanie wszelkich zobowiązań oraz poszanowanie ekologii i praw konsumenta, tytuły: Gazela Biznesu 2006 i 2009, Gepard Biznesu 2006, jak również certyfikat Konsumenckiego Konkursu Jakości Produktów Najlepsze w Polsce (za rok 2005 i 2012 rok). Natomiast za wieloletni wkład we wzbogacanie rynku dodatków do potraw o majonezy, musztardy, sosy i ketchupy firmie przyznano statuetkę Hipolita 2005.
 


Spróbujcie produktów Pegaz – są pyszne i... nasze, polskie.



Strona internetowa: pegaz.poznan.pl

Udostępnij

Google+

2 komentarze :

  1. A jak jest z musztardami? Kamis i Galeo wiem, że należą do światowej korporacji, a jedynie mam wątpliwość do Roleski. Na stronie informacje są takie, że jest to polski produkt. Jaka jest prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skąd te wątpliwości? http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/875840,roleski-globalne-korporacje-chca-by-polacy-malo-zarabiali.html

      Usuń

Komentarze zawierające treści niemerytoryczne, obraźliwe i złośliwe, a także zawierające reklamy, linki do sklepów i stron firmowych oraz stanowiące wsparcie dla marketingu szeptanego nie będą publikowane.

Moderacja komentarzy może trwać do 48 godzin, prosimy o cierpliwość.